Najaar

Najaar

dinsdag 14 februari 2012

Een bak vol voorjaar......


Ik heb een mooie teakhouten schaal ,waarin meestal heel simpel een dadeltak ligt.
Soms wissel ik het af met andere mooie takken of b.v dennenappels.
Maar eigenlijk vind ik een simpele tak gewoon het mooist.



Tot ik vanmiddag ineens de lente in mijn hoofd kreeg en ik eens iets heel anders in mijn schaal wilde maken.





Als er op zo'n bak water komt worden het al snel lelijke kringen dus wilde ik eigenlijk geen natte oasis gebruiken..Daarom mijn schaal gevuld met speciale oasis voor droogmaterialen ,en dan moet je dus wel met veel droogmaterialen werken.





Eens even mijn laatjes ingedoken en daar kwam genoeg moois uit mijn schaal te vullen.
De bolletjes koop altijd in januari in het tuincentrum ,dan zijn ze meestal voor de helft van de prijs en dit jaar betaalde ik slechts € 1,- voor een zak. Ik gebruik ze heel het voorjaar ,want eigenlijk hoeven ze van mij niet verder uit te lopen (ook ideaal om kransen te maken)





Om toch wat bloeiends in het geheel te hebben ,heb ik kleine glazen buisjes in de oasis gestoken waarin de Helleborussen zitten.




Zo is mijn schaal weer eens heel anders en door alle droogmaterialen lekker lang houdbaar.
Dus daar kan ik wel een aantal weken van genieten ,want de bloemen zijn makkelijk te vervangen.



Posted by Picasa

15 opmerkingen:

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Dat ziet er mooi uit en je kunt er zo lang van genieten.

Het is echt schitterend om te zien.

Lieve groet,

Loes

Home and Lifestyle zei

Wat een leuke lenteschaal en lang houdbaar....waarschijnlijk totdat de lente écht begint!

Lieve groet, Ingrid

Anoniem zei

Heerlijk Bep, lekker genieten van het voorjaar bij jou!

Prachtig die bollen die net aan het uitlopen zijn. Samen met de Helleborus een juweeltje!


Groetjes Thea ♥

Anoniem zei

Oooh de schaal is werkelijk prachtig geworden! Heerlijk dat je er dan ook nog eens lekker lang van kunt genieten, mooi gedaan hoor!

Groetjes,
Esther

Het lijstje van brocante zei

Wat prachtig.....mooi.....voorjaar in de BOL!!!!!!
Helemaal mijn kleur,supper hoor!!!
Met lieve groetjes,
Silvia

Krek wak wou zei

Wat een mooie lenteschaal! Echt super leuk met die bolletjes....goed idee!
Groetjes van Nicole

hokje zei

Wat een mooie schaal en je hebt hem ook zo prachtig opgemaakt! Helleborus vind ik altijd zo mooi...

Fijne dag. Groeten, Miranda

Heleen zei

He, je hebt weer tekst zie ik!
Wat een prachtige schaal is het geworden, leuke tip op nu bolletjes te kopen. Ik zag vanmorgen afgesprijsde zakken staan bij het Kruidvat (toch maar even terug gaan vanmiddag...)
groetjes,
Heleen.

amy zei

wat schattig zo zeg
Ik ben ook zo n freubelmuts,leuk om te zien hoe anderen leuke dingen maken
Ik hou wel van creatieve mensen :)
Gr Amy

Maaike zei

Wat een prachtig stuk is het geworden! Heerlijk het voorjaar in huis!

Groeten Maaike

Stina zei

echt leuk ook zo met die bolletjes erbij.

geniet ervan.
gr Stina

Evelyne zei

Hi Bep, heerlijk je lente foto's, daar wordt een mens blij van.

Ik heb je voor je mooie inspirerende blog een Award gegeven.
Kijk maar even op mijn blog.
Fijn weekend, Evelyne

Het lijstje van brocante zei

Hallo Bep,
Zou je even op mijn blog willen kijken.
VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!
Met lieve groetjes,
Silvia

Marian zei

SCHITTEREND
Onze dochter heeft ook zo'n schaal, zal haar toch eens dit postje doorsturen!!

Brabbels en Kiekjes zei

Hij is prachtig geworden.
Goeie tip die bolletjes, zo heb je er nog langer plezier van!

Liefs,